A virtuális séta készítés egy ajándékbolt rézsére is kiváló látogatottság növelő lehetőség. És túl azon, hogy a virtuális túra önmagában is látványos jelenség, extra szolgáltatásokat képes nyújtani a leendő vásárlók részére. Ugyanis a virtuális barangolás közben úgynevezett hotspotokon keresztül eltudjuk juttatni az érdeklődőt, a virtuális térből akár a webshop termék oldaláig.
A hotspot egy webcímmel vagy url-lel felruházható objektum a virtuális térben. Ez lehet bármilyen szimbólum. Erre kattintva a virtuális séta közben, átnavigálja az embert az előre beletáplált címre. Például a lufik között sétálva, a virtuális térben lebegő és pulzáló lufi ikonra kattintva, átkerülünk a webhop lufikat árusító termékoldalára. Ezzel a módszerrel lerövidül az útvonal, nem kell külön keresgéni és megnyitni a weboldalt. Továbbá felgyorsul a folyamat, és egy gombnyomással már meg is lehet venni a terméket.
Összességében a virtuális séta egy hatékony markting eszköz is most már. A virtuális séta készítés kezdetben arra szolgált, hogy bárki megtekinthesse az aktuális viszonyokat. Akárcsak a Google Térképen sétálva a nagyvilágban, bármelyik város utcáin. Amióta azonban a sreet view után megjelent a belső nézet is, azóta ez is sokat fejlődött. Innen már csak egy lépés volt továbblendíteni a látogatót az amúgy is lenyűgöző virtuális térből a weboldalra. Ezek a látigatottságok mérhetők, és az is, hogy a sétából hány darab ember jutott el a hotspot segítségével a céloldalra. Elmondható tehát, hogy a virtuális séta minden tekintetben jó befektetés.